poniedziałek, 7 września 2020

Nasze wakacje w Turcji - Antalya

Dokładnie rok temu pakowałam się na wyjazd do Turcji. W tym roku nigdzie nie pojechaliśmy ze względu na utrudnienia spowodowane pandemią, ale znalazłam dużo zdjęć z zeszłorocznych wakacji i pomyślałam, że fajnie będzie pokazać je tu na blogu i stworzyć przewodnik po miejscach które odwiedziliśmy.



Nasz wyjazd był dosyć niskobudżetowy, nie szaleliśmy z wypasionym hotelem czy atrakcjami, ale dla mnie najważniejsze jest zobaczyć nowe miejsce, kraj, kulturę, zmienić otoczenie na chwilę. Byliśmy w 3-gwiazdkowym hotelu Golden Sun w miejscowości Beldibi niedaleko Antalyi. Hotel nie zachwycał standardem, ale za to był stamtąd przepiękny widok na góry Taurus. 

\


Jeśli chodzi o hotel to skusiła nas cena, nie chcieliśmy wtedy wydawać dużo na wakacje ze względu na inne wydatki takie jak remont domu w Polsce i nasze wesele, które miało się odbyć za niecały rok. Mieliśmy opcje all inclusive - jedzenie nie było zbyt dobre, a pokoje nie były sprzątane dokładnie, więc hotelu Golden Sun raczej nie polecam. 

Mimo to wakacje były udane - zwiedziliśmy między innymi przepiękne miasto Antalya - wykupiliśmy wycieczkę z przewodnikiem, co było super pomysłem, bo zobaczyliśmy dużo ciekawych zakątków, na które sami moglibyśmy nie natrafić. 



Pierwszym punktem wycieczki była kolejka linowa Tunektepe Teleferik.



Przyznam, że wyjazd na górę był dla mnie katorgą. Mój lęk wysokości nie pozwolił mi podziwiać widoków i nie mogłam przestać myśleć, że ten wagonik zaraz spadnie w przepaść. To było 
najdłuższe 6 minut w moim życiu, bo tyle trwał wyjazd, ale na pewno tego nie zapomnę i na górze już było lepiej. 




Widok z góry zachwycał, drugi raz strach nie pozwoliłby mi się tam dostać, dlatego cieszę się, że trochę nieświadomie się na to zdecydowałam i mogłam to zobaczyć. 

Następnie udaliśmy się już do Antalyi, gdzie mieliśmy zorganizowany spacer po starym mieście i porcie Marina. 






Nie mogło zabraknąć rejsu statkiem. 




Zostaliśmy też zabrani zobaczyć tzw. wodospad arbuzowy - Lower Duden Waterfalls. 





Zdjęcia z tego miejsca wiszą u mnie w sypialni i bardzo lubię do nich wracać - w Turcji zobaczyłam jak dotąd najpiękniejsze krajobrazy.


Wodospad otacza park, gdzie można kupić pamiątki i pospacerować w pięknej scenerii. Pomyślcie jaki piękny widok z okien mają ludzie mieszkający w tych blokach nad samym morzem :) 

Innego dnia wybraliśmy się zwiedzić Goynuk Kanyon. Kanion znajduje się w sąsiedniej miejscowości od tej, w której mieszkaliśmy. Wycieczka trwała prawie cały dzień, jest tam gdzie chodzić, upał dawał się we znaki, ale zdecydowanie było warto. 

Do Goynuk dojechaliśmy zwykłym kursowym autobusem. 







Cały dzień spacerowaliśmy pośród gór, drzew i jezior, które mają niesamowity zielony kolor. 



Na miejscu można odpocząć popijając turecką herbatę lub jedząc tureckie lody w kawiarence.









A w drodze z kanionu mieliśmy takie widoki.  











Oczywiście będąc w Turcji nie mogliśmy nie spróbować tureckiego kebaba, który swoją drogą - był podany zupełnie inaczej niż u nas. Dostaliśmy osobno podaną dużą ilość warzyw i co było zaskoczeniem - natkę pietruszki do przegryzania ;) 




Odwiedziliśmy też miasteczko Kemer. Jest tam mnóstwo sklepików, uroczy rynek i kawiarnia na wieży, z której podziwialiśmy piękne widoki. 








Powrót do wspomnień z zeszłego roku sprawił mi wielką frajdę. To kolejny dowód na to, że warto spełniać marzenia, bo wspomnienia zostają i w taki deszczowy dzień jak dziś miło jest do nich wrócić. Mam nadzieję, że niedługo cała ta sytuacja z wirusem minie i znów będziemy mogli podróżować bez stresu, marzy mi się jeszcze wiele zakątków świata ;)

Jeśli chodzi o Turcję to zachwyciły nas tamtejsze krajobrazy, jest tam wszystko: i góry i morze, ludzie są bardzo przyjaźni, klimat gorący, a ceny bardzo niskie w porównaniu do Majorki bądź  greckiego Korfu, gdzie byliśmy wcześniej.

Polecam Wam Turcję z całego serca, ja na pewno kiedyś jeszcze tam wrócę :)

Ktoś z Was był w Turcji? :)



39 komentarzy:

  1. Świetny post- bardzo lubię takie osobiste relacje z podróży- zwłaszcza organizowane niedrogim kosztem. W Turci nigdy nie była, ale oczywiście mam na liście do zwiedzenia :-) Jak ja Ci pozytywnie zadroszcze tego wjazdu w górę bo to co dla Ciebie było koszmarem , dla mnie byłoby ogromna frajdą :-)
    Zdjęcia piękne, te malownicze jeziorka prezentuja sie cudownie

    OdpowiedzUsuń
  2. Uroczo:), piękne miejsca do odwiedzenia:).

    OdpowiedzUsuń
  3. mam szczękę do brody! Zdjęcia magiczne, coś niesamowitego :) chcę tam pojechać:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne widoki, zazdroszczę. Jeśli chodzi o lęki, doskonale Cię rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie byłam ale z chęcią bym odwiedziła. Zdjęcia cudne

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie byłam w Turcji, ale chętnie bym tam pojechała. Super klimat tych zdjęć!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. byłam w Turcji dwa razy w tamtym roku, za każdym razem w Bodrum. Mnie również zachwyciły krajobrazy, szczególnie na Pamukkale!
    Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne krajobrazy! Nigdy nie byłam w Turcji, ale bardzo chciałabym ją zwiedzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam nigdy szansy być w Turcji, ale chętnie bym to nadrobiła. Mimo, ze jest to kraj wielu kontrastów, a sytuacja państwowa nie do pozazdroszczenia, to jednak dużo bym dała, żeby zobaczyć te przepiękne miejsca, które sfotografowałaś. :) Świetne zdjęcia i przepiękne wspomnienia!

    OdpowiedzUsuń
  10. The Smoke Was Rough But The Water Is Gorgeous - Travel On

    Cheers

    OdpowiedzUsuń
  11. Turcja jest piękna. Szkoda,że hotel Was zawiódł, bo do Turcji jeździ się w dużej mierze dla hoteli o bardzo wysokim standardzie w stosunku do ceny. Przy zakupie kolejnych wakacji zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. W Turcji jeszcze nie miałam okazji być, ale z chęcią bym ją odwiedziła zwłaszcza po obejrzeniu tych zdjęć... Są piękne

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ egzotyka :) W Turcji nigdy nie byłam i raczej tak pozostanie, ale zdjęcia mogę oglądać i oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne zdjęcia i śliczne widoczki. Ja w Turcji jeszcze nigdy nie byłam. W tym roku tez nie pojechałam na żadna zagraniczna wycieczkę

    OdpowiedzUsuń
  15. Tutaj pokazane są piękne zdjęcia z wakacji w Turcji ... tak miło je zobaczyć.

    Kieruję się tym samym co Ty, jeśli wybierasz się na wakacje, aby zobaczyć nowe miejsce, kraj, kulturę, zmienić na chwilę otoczenie ... dla mnie luksus wyposażenia nie jest ważny.

    Pozdrowienia z Indonezji

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajne wakacje, ładne zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Ładnie tam :) ja nigdy nie byłam za granicą i nigdy nie leciałam samolotem ;)
    Mi marzy się wypad do Paryża :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Turcja jest przepiekna, my byliśmy 3 lata temu, ale w Bodrum, niedaleko Grecji, byłam zachwycona, morza, góry- cóż więcej potrzeba <3

    Piekne zdjęcia !
    Widząc je, aż znowu nabrałam ochoty, by tam polecieć <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeszcze nigdy nie byłam w Turcji, ale patrząc na Twoje zdjęcia chętnie bym się tam wybrała choćby zaraz 😁 to ciekawe, jak dania zmieniają się wędrując po świecie

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne zdjęcia i wspomnienia :) Myślałam ostatnio o wyjeździe do Turcji, właśnie w te rejony :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale tam pieknie. Marzy mi się kiedyś wybrać na wakacje do Turcji.

    OdpowiedzUsuń
  22. moja przyjaciolka zawsze do Turcji, po Twoich zdjeciach jeszcze bardziej marzę, żeby tam pojechać!
    buziaki!!:*
    http://dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie skorzystałam kiedyś z fajnej wyprawy do Turcji a teraz jakoś mi nie po drodze. Ale byłam raz jeden wczesniej, przed kilkunastu laty, tylko w Stambule.
    Piękne miejsca zwiedziliście...
    Pozdrawiam, Pola :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Turcja i Antalya.. była to moja pierwsza wycieczka na zagraniczne wakacje! Miło wspominam, choć nie zwiedziłam tyle co Ty! Wręcz mogę powiedzieć, że prawie nic. Były to pierwsze podboje, ja miałam wówczas jakieś 17 lat i leciałam z rodzicami. Obecnie planując podróże staram się odwiedzić chociaż najważniejsze i najciekawsze miejsca ani jeżeli spędzić cały pobyt w rejonie hotelu:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Moja koleżanka była w Turcji i bardzo jej się podobało. Ja w tym roku miałam lecieć do Hiszpanii i Włoch ale niestety pandemia pokrzyżowała mi plany.
    Cudownie wygląda ten wodospad, a na żywo pewnie jeszcze większe robił wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  26. W Turcji mnie jeszcze nie widzieli. Wspaniałe zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  27. woow jak pięknie, cudowne widoki :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne miejsce i widoki. Nigdy nie byłam w Turcji.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jest co zwiedzić i jest gdzie odpocząć :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzień dobry jak się masz? Jestem Brazylijczykiem i szukam nowych obserwatorów dla mojego bloga. Zapraszamy również nowych przyjaciół. Zapraszam do śledzenia mnie. Z przyjemnością podążam za Tobą.

    https://viagenspelobrasilerio.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  31. Widoki są zjawiskowe :D Super zdjęcia!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. W Turcji nigdy nie byłam, marzą mi się takie wakacje. Piękne widoki.

    OdpowiedzUsuń
  33. Czytając i oglądając co przypomniało mi się moje dawne wakacje . Świetne relacja i tylko teraz czekać by móc znów gdzieś daleko pojechać.

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne zdjęcia :) byłam w Turcji tylko raz dawno temu i było przyjemnie, ale jakoś mnie nie ciągnie w tamte strony :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajne zdjęcia. W Turcji nie byłam, może kiedyś :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Przepiękne zdjęcia oraz miejsca. Bardzo miłe wspomnienie zeszłorocznych wakacji. :):*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wszystkie komentarze i obserwacje.
To dla mnie motywacja do dalszej pracy i rozwoju.
Odwiedzam wszystkie blogi, które zostawiły swój ślad.