czwartek, 11 lutego 2021

Czytelniczo-serialowe podsumowanie stycznia

Witajcie!

Styczeń u mnie dość obfitował w seriale i książki. Udało mi się obejrzeć trzy seriale i przeczytać trzy książki, więc wynik uważam za bardzo dobry. Ale spokojnie, seriale które obejrzałam to kilkuodcinkowe produkcje, więc nie spędziłam całego miesiąca przed telewizorem :D

Szczerze mówiąc nie pamiętam kiedy ostatnio tyle przeczytałam w ciągu miesiąca, ale czas końcówki ciąży spędzany w głównej mierze w domu sprzyjał zakopaniu się z książką pod kocykiem lub z kubkiem herbaty przed telewizorem. Dodatkowo zima nie odpuszcza, więc kiedy jak nie teraz skorzystać z długich zimnych wieczorów łącząc przyjemne z pożytecznym, bo przecież zawsze można coś wynieść z tego co się przeczytało i pooglądało.  

Uważam, że dobra książka czy serial to wspaniałe uprzyjemniacze życia, dlatego przejdźmy do pozycji, które uprzyjemniały mi styczeń ;)

Bodyguard




Na początku stycznia obejrzałam serial Bodyguard, o którym dowiedziałam się z czyjejś recenzji na blogu. Okazało się, że również na filmwebie jest on wysoko oceniony. Za obejrzeniem go przemawiało również to że jest to miniserial składający się z zaledwie 6 odcinków. Ostatnio chętnie sięgam po takie produkcje. 

Akcja dzieje się w Londynie. Mogłam przypomnieć sobie czasy mieszkania tam, zobaczyć znajome ulice. Serial opowiada o weteranie wojennym, który zapobiega atakowi terrorystycznemu w metrze po czym zostaje ochroniarzem pani minister. Trzyma w napięciu i każdy odcinek ogląda się z zaciekawieniem. 6 odcinków mija bardzo szybko. 

Moja ocena: 8/10


The Stranger




Kolejny serial, który obejrzałam jest również krótki, bo liczy 8 odcinków. Powstał na podstawie powieści kryminalnej Harlana Cobena o tym samym tytule. Fanką kryminałów nie jestem, więc może dlatego ten miniserial mnie aż tak nie zaciekawił i przyznam, że trochę się zawiodłam, bo opinie o nim są bardzo dobre. Opowiada o mężczyźnie, przykładnym obywatelu, która za sprawą sieci tajemnic próbuje ujawnić prawdę o swoich najbliższych. Mnie nie zachwycił, aczkolwiek jest krótki, więc fani takich kryminalnych historii mogą sprawdzić, może akurat wam przypadnie bardziej do gustu. 

Moja ocena: 5/10

Unorthodox




Za to ten serial mogę z czystym sumieniem polecić każdemu. Opowiada o młodej Żydówce, która ucieka z ortodoksyjnego środowiska Żydów w Nowym Jorku do Berlina. Zostawia męża i podejmuje próbę nowego życia, w nowym miejscu. To tylko 4 odcinki, ale jak wiele można się dowiedzieć o kulturze, zachowaniach, wierzeniach Żydów. Dodatkowo jest to serial oparty na książce, której autorką jest Deborah Feldman, która to opisała swo
 ją historię ucieczki. Jest to więc produkcja oparta na faktach, co jeszcze bardziej przemawia na plus. Obejrzałam z wielkim zaciekawieniem wszystkie 4 odcinki i dużo ciekawostek z nich wyniosłam o tej nacji. 

Moja ocena: 10/10


"Bo nadal Cię kocham"


W grudniu chcąc się wprowadzić w świąteczny nastrój sięgnęłam po książkę Magdaleny Kordel i skończyłam ją dopiero w styczniu. Jest to dość krótka historia dwojga starszych ludzi, którzy odnajdują się po latach, wszystko dzieje się w okresie świątecznym w malowniczym miasteczku, co wprowadza taki trochę sielski klimat i rzeczywiście przyjemnie było czytać tę książkę w oczekiwaniu na święta, ale nie wciągnęła mnie na tyle żeby szybko ją pochłonąć. Nie jest to książka, którą jakoś szczególnie zapamiętam. 

Moja ocena: 6/10 


"Tylko ty"



Później przypadkowo trafiła w moje ręce powieść Jasindy Wilder "Tylko ty". Jest to pierwszy tom z aż pięciu i wszystkie są dość wysoko ocenione na lubimy czytać. Może sięgnę po kolejną część, bo czytało się naprawdę fajnie. Młoda dziewczyna traci miłość swojego życia w tragicznych okolicznościach po czym zbliża się do brata zmarłego chłopaka i z nim zaczyna łączyć ją więź. Jest to romans, w którym nie brakuje erotyzmu, miłości, ale też wątków obyczajowych. Było to przyjemne oderwanie od codzienności ;)

Moja ocena: 8/10


"Potęga podświadomości"




A na koniec największa perełka - książka, którą moim zdaniem każdy powinien przeczytać i do niej wracać co najmniej raz w roku. Mi ona bardzo pomogła, poprawiła humor, pozwoliła spojrzeć na życie inaczej, mimo że temat rozwoju osobistego jest mi bliski to nie wszystko trafia do mnie tak jak ta książka. Trochę czekała na mojej półce zanim po nią sięgnęłam, ale widocznie dopiero teraz był na nią odpowiedni moment. Pozwoliła mi uwierzyć, że jest dobrze i będzie, że życie jest dobre, wyzbyłam się strachu o przyszłość. Zaznałam po tej lekturze cudownego uczucia spokoju i choćby po to warto ją przeczytać. 

Moja ocena: 10/10


To już wszystkie kulturalne polecenia z mojej strony jeśli chodzi o styczeń. Dajcie mi znać w komentarzach czy znacie którąś z tych pozycji i czy lubicie tak spędzać czas wolny jak ja, z książką bądź serialem ;) 

Postaram się co miesiąc publikować takie podsumowania. Aktualnie czytam kolejny romans pt. "Lato koloru wiśni", oglądam też godny polecenia serial, ale o tym opowiem w kolejnym podsumowaniu.




Pozdrawiam Was serdecznie! 

20 komentarzy:

  1. Ja oczywiście na pierwszym miejscu polecam książki. Są świetne na spędzenie wolnego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie podsumowania, więc super mi się go czytało! :) Znam 2 seriale, bodyguard - mega mi się podobał. Dawno nie miałam tak, że od pierwszych minutach mnie wciągał serial jak ten! Z kolei the stranger też nie przypadł mi do gustu. Wiele osób go chwali, a mi się dłużył. A lubię kryminały, także tu nie jest to kwestia raczej lubienia gatunku lub nie :) Unorthodox nie znam jeszcze, ale na pewno nadrobię! Lubię krótkie i nietypowe seriale, więc idealnie wpisuje się w mój gust!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe podsumowanie ; ) Lubię czytać o nowościach dla mnie ; )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję satysfakcjonującego miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wreszcie ktoś pokazuje jakieś propozycje krótkich seriali . Oooo uwielbiam ta książkę Potęga Podświadomości

    OdpowiedzUsuń
  6. "Potęga..." była dla mnie tragiczną książką ;) Czytałam sporo takich pozycji, mniej lub bardziej naukowych, ale ta była dla mnie pełna "kołczingowego bełkotu" i nie byłam w stanie jej dokończyć. Cieszę się, że się po niej nie zraziłam do tego tematu, bo wiele dobrych książek by mnie wtedy ominęło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja w styczniu niestety nie przeczytałam żadnej ksiażki i nie obejrzałam żadnego filmu ani seriali. U mnie słabiutko :D Oglądadałam kiedyś Unorthodox :)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Tylko Ty" bardzo mnie zaciekawił przedstawiony opis! :)
    Pozdrawiam serdecznie kochana!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam ani tych seriali ani książek, ale zachęciłaś mnie do przeczytania Potęgi Podświadomości:)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie też ostatni miesiąc obfituje w większą ilość ogladanych seriali i na czytaniu książek. Twoich propozycji nie znam chociaż Bodygard jest na mojej liście do obejrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten pierwszy serial mam w planach :) ostatnia książka brzmi bardzo ciekawie, jeśli znajdę w postaci e-book to chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. "Tylko Ty" czytałam i była nawet ok :)

    OdpowiedzUsuń
  13. unorthodox zrobił na mnie naprawdę duże wrażenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak na jeden miesiąc, to całkiem dobry wynik.
    Interesujące propozycje – myślę, że mógłby mi przypasować Cobenowski klimat 😉.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeden film, żadnej książki, z tych tutaj przedstawionych.
    Ale po za tym dużo innych propozycji i książkowych, audiobooków, filmów przez Post mało.
    Pozdrawiam cieplutko (u mnie za oknem sypie śnieg), zdrówka życząc😃🌷💛💖☀
    http://spacerem-przez-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Z tego całego zestawienia znam tylko Potęgę podświadomości, ale strasznie dawno temu ją czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Skoro polecasz Potęgę podświadomości, to chyba po nią sięgnę chociaż mam opory.

    OdpowiedzUsuń
  18. Najbardziej zaciekawiłaś mnie książką pt. " Tylko ty" :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Your website is fantastic. The colors and theme are fantastic.
    Are you the one who created this website? Please respond as soon as possible because I'd like to start working on my project.
    I'm starting my blog and I'm curious as to where you got this from or what theme you're using.
    Thank you very much!
    ableton live crack
    autocad crack
    avast secureline vpn crack
    freedom apk crack

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy jesteś w trudnej sytuacji finansowej? to ten artykuł jest dla ciebie, moja pożyczka została zatwierdzona przez ofertę pożyczki pana Pedro, którą przekazała mi jego firma pożyczkowa, gdy banki odrzuciły mój wniosek o pożyczkę z powodu złego kredytu, ale Pedro i jego firma pożyczkowa udzielili mi pożyczki w wysokości 7 milionów USDOLLAR na stawka 3 proc. Jestem bardzo wdzięczny i chcę podzielić się tym wszystkim z tobą, szukając jakiegokolwiek rodzaju pożyczki, aby skontaktować się z bezpośrednim adresem e-mail biura pożyczki pedro: pedroloanss@gmail.com lub whatsapp go na: +18632310632.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wszystkie komentarze i obserwacje.
To dla mnie motywacja do dalszej pracy i rozwoju.
Odwiedzam wszystkie blogi, które zostawiły swój ślad.